Prin programul START-UP PLUS, somerii, inactivii, salariatii si alte peroane fizice din Romania care vor sa isi deschida mici afaceri vor putea primi pana la 40.000 Euro ajutor de minimis, din fonduri europene si nationale.

 Cine poate să obţină aceasta finanțare?
Programul Romania Start Up Plus este destinat solicitanţilor persoane fizice din regiunile de dezvoltare ale Romaniei (urban si rural), cu exceptia zonei Bucuresti/Ilfov . O serie de intermediari de tip ONG, administratii publice, persoane juridice au aplicat in toamna lui 2016 la Programul Operational Capital Uman 2014-2020 pentru o finantare pe proiect de pana la 5 milioane de euro. Beneficiarii se vor putea inscrie doar la intermediarii selectati din regiunea de dezvoltare de unde isi au resedinta. Beneficiarii persoane fizice trebuie sa infiinteze o afacere nonagricola in mediul urban. Din grupul tinta al acestui proiect nu pot face parte tinerii NEETs cu varsta intre 16-24 ani.

Etapele implementarii:
Etapa I – Formare antreprenorială (maxim 12 luni de la data de incepere a proiectului);

Etapa a II-a – Implementarea planurilor de afaceri finanțate din fonduri FSE (maxim 18 luni de la finalizarea primei etape);

Etapa a III-a – Program de monitorizare a funcționării și dezvoltării afacerilor finanțate (maxim 6 luni de la finalizarea celei de-a doua etape).

   Ce suma puteti să obțineti prin acest program?
Se oferă 40.000 de euro,  sub formă de ajutor financiar NERAMBURSABIL, fiecărui solicitant ce respectă procedura de obţinere a acestora. Cei 40.000 de euro reprezintă o contribuţie de 100% din valoarea întregului proiect, insa precum la alte programe similare, nu e exclus ca la implementare sa se solicite o contributie proprie de pana la 5%, in functie de tipul de intermediari la care se aplica. Banii se acorda in doua transe: 30.000 de euro la inceput si restul de 10.000 de euro dupa ce beneficiarul va putea sa dovedeasca faptul ca realizat o cifra de afaceri de cel putin 30% din valoarea primei transe de bani, in termen de 12 luni.

Obligatiile beneficiarilor:
– Beneficiarii trebuie sa aiba resedinta sau domiciliul in regiunea in care se implementeaza proiectul.
– In calitatea lor de administratori ai schemelor de antreprenoriat, nici solicitantii, nici partenerii acestora din proiect nu pot incheia contracte de prestari servicii, furnizare de bunuri sau executie de lucrari cu beneficiarii ajutorului de minimis in cadrul aceluiasi proiect.
– Persoanele fizice care infiinteaza afaceri nu trebuie sa aiba calitatea de asociati majoritari in structura altor intreprinderi, la data semnarii contractului de subventie.
– Firmele nou infiintate vor trebui sa aiba sediul social si, dupa caz, punctul/ punctele de lucru in mediul urban, in regiunea de dezvoltare in care se implementeaza proiectul.
– Trebuie sa creeze minimum 2 locuri de munca, la cel putin 6 luni de la semnarea contractului de ajutor de minimis.
– Dupa infiintare, intreprinderile nou create trebuie sa-si continue activitatea pentru o perioada de minimum 18 luni.

 

        Cum pot cheltui aceşti bani?

Lista de cheltuieli eligibile este una extinsa, beneficiarii putand cheltui banii pentru dezvoltarea propriei afaceri (salarii, echipamente, promovare, chirii, servicii, etc).

        Cum mă înscriu?
Fiecare intermediar, dupa ce va fi declarat castigator isi va face propria procedura care trebuie urmata pentru a te putea inscrie. Din experienta programului Romania Startup de acum cativa ani, vor exista diferente importante intre intermediari, mai ales la nivelul de detaliu al planului de afaceri care se va solicita. De asemenea, este importanta alegerea intermediarului, pentru ca unii pot sa faca rost mai usor de beneficiari si acolo concurenta va fi mai mare, in timp ce altii se vor chinui sa-si gaseasca beneficiari, iar concurenta pe locurile lor va fi mai mica.

 

       Cum se face evaluarea?
Evaluarea depinde si ea de fiecare intermediar in parte. Grilele de punctaj au fost extrem de variate in trecut. Punctarea proiectelor se va face in functie de profesionalismul redactarii planului de afaceri.

Totusi, dacă planul de afaceri este unul corect realizat, respectă cheile de verificare, este realist şi respectă criteriile esenţiale şi are şi un punctaj suficient de mare, atunci se va obţine finanţare.

Procedura de aplicare va fi diferita de la un intermediar la altul, dar noi va vom ghida la fiecare pas, pentru a ne asigura ca proiectul va fi castigat si implementat cu succes.